fbpx

I hope you enjoy this blog post.

If you want us to appraise your luxury watch, painting, classic car or jewellery for a loan, click here.

Zbierka Zabludowicz – recenzia NBSP.

Autorské práva: Zabludowicz Collection

Autorské práva k obrázkom: Zabludowicz Collection

Chaim „Poju“ Zabludowicz je dedičom majetku svojho otca, obchodníka so zbraňami Šloma Zabludowicza, a patrí medzi najbohatších ľudí v Británii. Narodil sa6. apríla 1953 a je majiteľom skupiny Tamares registrovanej v Liechensteine. Ako fínsko-britský obchodný magnát – v rebríčku The Sunday Times Rich List 2015 sa nachádza v prvej stovke s majetkom 1 500 miliónov libier (1,5 miliardy Sk) – má prostredníctvom Zabludowiczovej zbierky jedinečný vplyv vo svete umenia.

Skupina Tamares

Zabludowicz je meno, ktoré rezonuje vo svete umenia. Je bezvýhradným symbolom hierarchie, finančnej elity a skupiny Tamares, ktorá sa môže pochváliť bezkonkurenčným portfóliom – aby sme to trochu priblížili – skupina vlastní 40 % centra Las Vegas, ako aj množstvo kasín a hotelov po celom svete. Ale prečo zaviesť toto bohatstvo? Vo svete, kde je umenie agresívne komodifikované a klasické diela sa predávajú za viac ako 100 miliónov libier, je zrejmé, že umenie vytvorené mimo objednávok má svoje čaro – výsadu, ktorú zbierka umožňuje.

Zbierka Zabludowicz

Kolektívne dielo Still House

Kolektívne dielo Still House

Založená v roku 1994 Zabludowiczova zbierka predstavuje rôzne disciplíny a umelecké štýly z celého sveta, pričom sa zameriava najmä na diela z Európy a Severnej Ameriky. Fond podporuje tvorbu, ktorá je ďaleko od akýchkoľvek obmedzení založených na objednávkach, podporuje vývoj nových diel a zároveň zabezpečuje cirkuláciu a zapožičiavanie diel do iných zbierok po celom svete.

5. mája 2015 sa Ian Welsh z NBSP zúčastnil na filantropickom podujatí The Zabludowicz Collection, ktoré ohlasuje „étos filantropie“, ktorý je ústredným prvkom tejto úžasnej umeleckej zbierky a jej kurátorstva.

Táto výstava však nie je len o filantropii – a o podpore umeleckej dokonalosti, ktorú takéto osobné hnutia podporujú -, ale aj o rozmanitosti v umení, v kurátorstve, v Londýne a v sortimente hnutí a skvelých umelcov.

Rozdielne chute kurátorov

Ako poznamenáva jeden z novinárov, Anitin a Pojuov vkus je „rôznorodý“ v rámci 3000 diel od celkovo 500 rôznych umelcov. Poju si viac cení osvedčené mená, ako je nemecký maliar Sigmar Polke, zatiaľ čo mladšia Anita uprednostňuje rôznych, rozvíjajúcich sa umelcov, z ktorých mnohých zaznamenáva vo svojom umeleckom denníku.

Aj keď prívlastok rôznorodý nie je správny, pre diela rozmiestnené v bývalom kostole na farme Chalk Farm sa zdá byť vhodnejší prívlastok záhadný. Miesto ponúka labyrint vnútorných chodieb a nepredvídateľné architektonické prvky podporujú vystavené diela. Horná časť balkóna je vyhradená pre farebnú podlahu Zobop Jima Lambieho, ktorá predstavuje komplexné a atraktívne farebné usporiadanie na pozadí strohých kostolných stien. Ostatné diela Andyho Holdena na tomto poschodí pôsobia nesúrodo a hovorí sa o nich, že „nešikovne sedia vedľa Lambiesovho nápaditého a farebného štýlu, ktorý je už dlho jeho prevládajúcou štylistickou témou.

Typická práca Jima Lambiesa

Typická práca Jima Lambiesa

Vyzdvihnuté diela oslavujúce tvorbu YBA (mladých britských umelcov 90. rokov) sú v kontraste s internacionalistickým umením súčasnosti. Diela držiteľov Turnerovej ceny Elizabeth Priceovej a Eda Atkinsa predstavujú umelecké diela, ktoré sa uberajú úplne nejednoznačnými cestami, čo môže niektorých tradičnejších kritikov zneisťovať, jednoducho kvôli generačným, inšpiračným rozdielom. Robert Clarke z denníka Guardian tieto diela označuje za reprezentantov „generačnej zmeny“ s prácami „ponorenými do digitálnej kultúry a zlovestného pôvabu konzumu“. Čo robí Ed Atkins takým?

Generačná výmena v umení

The Still House Collective

Ed Atkins predstavuje digitálny videomateriál, ktorý redefinuje, vyvracia a spochybňuje predstavy o pohyblivom obraze. Atkins vytvára presvedčivé videá, ktoré sú vytvorené pomocou počítačom generovaného materiálu. Postavy vo videu sú náhradníkmi skutočných ľudí; hovoria o spôsobe zachytávania obrazov, o pohybe, tieto filmy sa zaoberajú vrodenými emóciami, ktoré sa – všeobecne povedané – týkajú aspektov ľudskej skúsenosti, lásky, smrti, sexu a vzťahov všeobecne. Umenie prezentované prostredníctvom pohyblivého obrazu sa zdá byť úplne reprezentatívne pre novú vlnu umenia.

Umenie a subverzia, bežná dichotómia, ktorá je reprezentovaná a skúmaná prostredníctvom umenia. Pravidelná téma celej zbierky, ktorá pokračuje prítomnosťou newyorskej skupiny The Still House Group, predstavuje ostrý pohľad na objekty a ich funkciu. Skupina Still House Group, ktorú v roku 2007 založili Isaac Brest a Alex Perweiler – pôvodne ako online platformu – sa vyvinula do podpornej siete pre mladých začínajúcich umelcov, ktorých spájajú záujmy a inšpirácia z undergroundovej scény, Recenzia výstavy;Testovací priestor: Skupina Still House štáty:

„Väčšina členov skupiny The Still House Group, ktorú v súčasnosti tvorí osem stálych členov a jeden rotujúci rezidenčný umelec, má žiadne formálne umelecké vzdelanie a spojila spoločná vášeň pre experimentovanie s materiálmi získanými z undergroundových scén, ako napr. skateboarding a ich širšie okolie v New Yorku. Z tohto dôvodu je tvorba Isaaca Bresta, Nicka Darmstaedtera, Louisa Eisnera, Jacka Greera, Brendana Lyncha, Dylana Lyncha, Alexa Perweilera a Zacharyho Susskinda silne ovplyvnená umelcami, ktorí sa presadili v New Yorku, a v rámci Testovacia pôda Zdá sa, že sa čerpá najmä od maliarov farebných polí. Still House Group – recenzia knihy Testing Ground

Oslava zbierky Zabludowicz

Toto zhrnutie, ktoré ponúkol obhajca skupiny The Still House Group, sa zdá byť presvedčivou poznámkou o rozmanitosti zbierky a o snahe reprezentovať nové a progresívne formy umenia. Tradiční komentátori inej generácie by možno ťažko pripisovali týmto umelcom takú úctu. Možno chápu úplne inú definíciu toho, čo je umenie? Keďže ide skutočne o vyvíjajúci sa fenomén. Táto myšlienka je rovnako nestála ako ľudský život, rovnako ťažko umiestniteľná ako veľké kultúrne splynutia a meniace sa emocionálne vlny, ktoré sa prejavujú v umení, ktoré vzniká prostredníctvom kolektívov a jednotlivcov.

Zbierka takéhoto kalibru a druhu ešte nikdy nevystavovala takú poctu rozmanitosti moderného umenia. Je to veľmi povzbudivý obraz pre rozvíjajúce sa schopnosti a slobodu prejavu, ktorá je v dnešnej kapitalistickej spoločnosti neustále oslabovaná. Naozaj si túto zbierku veľmi vážim, pretože oslavuje to, čo je veľkolepé, čo je nápadné a čo je zjavne jediný spôsob, ako dosiahnuť progresívnu zbierku; kurátorstvo stmelené étosom filantropie a vysoko inteligentným eklektickým cítením. Zaradenie malej zbierky umelcov, ktorí využívajú neživé predmety na skúmanie svojich emócií – inšpirovaní skromnými koreňmi v skateboardingu – vedľa klasických ťažkých váh umeleckej scény svedčí o originalite a pravidelnom zohľadňovaní zbierky The Zabludowicz Collection.

New Bond Street Pawnbrokers ponúka okamžité pôžičky umeleckých diel s minimom papierovačiek a odborné poradenstvo.

This post is also available in: Français (Francúzština) Deutsch (Nemčina) Italiano (Taliančina) Português (Portugalština) Español (Španielčina) Български (Bulharčina) 简体中文 (Zjednodušená Čínština) 繁體中文 (Tradičná Čínština) hrvatski (Chorvátština) Čeština Dansk (Dánčina) Nederlands (Holandčina) हिन्दी (Hindčina) Magyar (Maďarčina) Latviešu (Lotyština) polski (Polština) Português (Brazílska Portugalština) Română (Rumunčina) Русский (Ruština) Slovenščina (Slovinčina) Svenska (Švédština) Türkçe (Turečtina) Українська (Ukrajinčina)

Be the first to add a comment!

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*