fbpx

I hope you enjoy this blog post.

If you want us to appraise your luxury watch, painting, classic car or jewellery for a loan, click here.

Zabludowiczova sbírka – recenze NBSP.

Autorská práva: Zabludowicz Collection

Autorská práva k obrázkům: The Zabludowicz Collection

Chaim „Poju“ Zabludowicz je dědicem jmění svého otce, obchodníka se zbraněmi Šlomo Zabludowicze, a patří k nejbohatším mužům v Británii. Narodil se6. dubna 1953 a je majitelem skupiny Tamares registrované v Liechensteinu. Je finsko-britským obchodním magnátem – v žebříčku The Sunday Times Rich List 2015 se umístil v první stovce s majetkem 1 500 milionů liber (1,5 miliardy Kč) – a jeho vliv ve světě umění je prostřednictvím Zabludowiczovy sbírky jedinečný.

Skupina Tamares Group

Zabludowicz je jméno, které ve světě umění rezonuje. Je bezvýhradným symbolem hierarchie, finanční elity a skupiny Tamares, která se pyšní bezkonkurenčním portfoliem – pro dokreslení – skupina vlastní 40 % centra Las Vegas a spoustu kasin a hotelů po celém světě. Proč ale toto bohatství zavádět? Ve světě, kde je umění agresivně komodifikováno a kde se klasická díla prodávají za více než 100 milionů liber, je zřejmé, že umění, které vzniká mimo rámec objednaných omezení, má své kouzlo, které sbírka umožňuje.

Sbírka Zabludowicz

Kus kolektivu Still House

Kus kolektivu Still House

Zabludowiczova sbírka byla založena v roce 1994 a představuje nejrůznější obory a umělecké styly z celého světa, přičemž se zaměřuje zejména na díla z Evropy a Severní Ameriky. Fond podporuje tvorbu, která je vzdálená jakýmkoli omezením na základě zakázky, podporuje vývoj nových děl a zároveň rozšiřuje a zapůjčuje díla do dalších sbírek po celém světě.

Dne5. května 2015 se Ian Welsh z NBSP zúčastnil The Zabludowicz Collection, filantropického počinu, který hlásá „étos filantropie“, jenž je ústředním prvkem této úžasné umělecké sbírky a jejího kurátorství.

Tato výstava však není jen o filantropii – a o podpoře umělecké dokonalosti, kterou taková osobní hnutí podporují -, ale také o rozmanitosti v umění, kurátorství, v Londýně a v celé řadě hnutí a skvělých umělců.

Rozdílné chutě kurátorů

Jak poznamenává jeden z novinářů, vkus Anity a Pojua je „rozdílný“ napříč 3000 díly od celkem 500 různých umělců. Poju více oceňuje zavedená jména, jako je německý malíř Sigmar Polke, zatímco mladší Anita dává přednost různým, rozvíjejícím se umělcům, z nichž mnohé zaznamenává ve svém uměleckém deníku.

Ačkoli přívlastek „nesourodý“ není ten správný, zdá se, že pro díla rozmístěná v bývalém kostele na farmě Chalk Farm je vhodnější přívlastek „záhadný“. Místo nabízí labyrint vnitřních chodeb a nepředvídatelné architektonické prvky podporující vystavená díla. Horní část balkonu je vyhrazena pro barevnou podlahu Zobop Jima Lambieho, která na pozadí strohých kostelních zdí představuje komplexní a atraktivní barevné uspořádání. Ostatní díla Andyho Holdena na tomto patře působí nesourodě a říká se o nich, že „sedí rozpačitě vedle Lambiesova nápaditého a barevného stylu, který je již dlouho jeho převládajícím stylistickým tématem.

Typická práce Jima Lambiese

Typická práce Jima Lambiese

Vyzdvihovaná díla oslavující tvorbu YBA (Young British Artists of the 1990’s) jsou v kontrastu s internacionalistickým uměním současnosti. Práce držitelky Turnerovy ceny Elizabeth Priceové a Eda Atkinse představují umělecké dílo, které se ubírá zcela nejednoznačnými cestami, jež mohou některým tradičnějším kritikům vadit už jen kvůli generačním a inspiračním rozdílům. Robert Clarke z deníku Guardian je označuje za představitele „generační změny“, kdy jsou díla „ponořena do digitální kultury a zlověstného půvabu konzumerismu“. Proč Ed Atkins tak pracuje?

Generační změna v umění

The Still House Collective

Ed Atkins představuje digitální videomateriál, který nově definuje, převrací a zpochybňuje představy o pohyblivém obrazu. Atkins natáčí přesvědčivá videa, která jsou vytvořena pomocí počítačem generovaného materiálu. Postavy ve videu jsou náhražkami skutečných lidí; vypovídají o způsobu, jakým jsou obrazy zachycovány, prostřednictvím pohybu, tyto filmy se zabývají vrozenými emocemi, které se – obecně řečeno – týkají aspektů lidské zkušenosti, lásky, smrti, sexu a vztahů obecně. Umění prezentované pohyblivým obrazem se zdá být zcela reprezentativní pro novou vlnu umění.

Umění a subverze, běžná dichotomie, kterou umění představuje a zkoumá. Pravidelným tématem celé sbírky je přítomnost newyorské skupiny The Still House Group, která představuje ostrý pohled na objekty a jejich funkci. Skupina Still House byla založena v roce 2007 Isaacem Brestem a Alexem Perweilerem – původně jako online platforma – a stala se podpůrnou sítí pro mladé začínající umělce, které spojují zájmy a inspirace z undergroundové scény, Recenze výstavy;Zkušební terén: Still House Group uvádí:

„Většina členů skupiny The Still House Group, kterou nyní tvoří osm stálých členů a jeden rezidenční umělec, má za sebou žádné formální umělecké vzdělání a spojila společná vášeň pro experimentování s materiály získanými z undergroundové scény, jako je např. skateboarding a jejich širší okolí v New Yorku. Z tohoto důvodu je tvorba Isaaca Bresta, Nicka Darmstaedtera, Louise Eisnera, Jacka Greera, Brendana Lynche, Dylana Lynche, Alexe Perweilera a Zacharyho Susskinda silně ovlivněna umělci, kteří se prosadili v New Yorku, a to v rámci Zkušebna zdá se, že je čerpáno zejména od malířů barevných polí. Still House Group – recenze knihy Testing Ground

Oslava sbírky Zabludowicz

Toto shrnutí od zastánce The Still House Group se zdá být přesvědčivou poznámkou o rozmanitosti sbírky a o snaze reprezentovat nové a progresivní formy umění. Tradiční komentátoři jiné generace by se možná bránili takové úctě k těmto umělcům. Možná chápou úplně jinou definici toho, co je umění? Je to skutečně vyvíjející se fenomén. Tato myšlenka je stejně pomíjivá jako lidský život, stejně těžko zařaditelná jako velká kulturní spojení a proměnlivé emocionální přílivy, které se projevují v umění, jež vzniká prostřednictvím kolektivů a jednotlivců.

Sbírka takového kalibru a druhu ještě nikdy nevystavovala takovou poctu rozmanitosti moderního umění. Je to velmi povzbudivý obraz pro vznikající schopnosti a svobodu projevu, což je pojem, jehož váha je v dnešní kapitalistické společnosti neustále oslabována. Této sbírky si skutečně velmi vážím, protože oslavuje to, co je velkolepé, co je nápadné a co je zjevně jedinou cestou k dosažení progresivní sbírky; kurátorství stmelené étosem filantropie a vysoce inteligentního eklektického cítění. Zařazení malé sbírky umělců, kteří využívají neživé předměty ke zkoumání svých emocí – inspirované skromnými kořeny ve skateboardingu – vedle klasických těžkých vah umělecké scény svědčí o originalitě a pravidelném zohledňování Zabludowiczovy sbírky.

New Bond Street Pawnbrokers nabízí okamžité půjčky uměleckých děl s minimem papírování a odborné poradenství po celou dobu.

This post is also available in: Français (Francouzština) Deutsch (Němec) Italiano (Ital) Português (Portugalština ( Portugalsko)) Español (Španělský) Български (Bulharština) 简体中文 (Čínština ( Zjednodušený )) 繁體中文 (Čínština (tradiční )) hrvatski (Chorvatský) Dansk (Dánský) Nederlands (Holandský) हिन्दी (Hindština) Magyar (Maďarština) Latviešu (Lotyština) polski (Polský) Português (Portugalština ( Brazílie)) Română (Rumunština) Русский (Ruský) Slovenčina (Slovenština) Slovenščina (Slovinština) Svenska (Švédský) Türkçe (Turečtina) Українська (Ukrajinský)

Be the first to add a comment!

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*